Obchodné podmienky

1. Úvodné ustanovenia

Tieto Obchodné podmienky platia pre nákup v internetovom obchode www.ajtaci.sk . Účelom týchto Obchodných podmienok je vymedziť a upresniť práva a povinnosti predávajúceho (dodávateľa) na jednej strane a kupujúceho (zákazníka, spotrebiteľa) na strane druhej.

Predávajúcim a prevádzkovateľom internetového obchodu www.ajtaci.sk je:

Tomáš Blažo HOST TECHNOLOGIES

Melčice 161
91305 Melčice - Lieskové

IČO: 43929311
DIČ: 1078755777
IČ DPH: SK1078755777

Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené Obchodnými podmienkami zákonom č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník, v platnom znení, zákonom č. 250/2007 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení a zákonom č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v platnom znení. V prípade, ak je zmluvnou stranou fyzická osoba - podnikateľ alebo právnická osoba, riadia sa právne vzťahy neupravené obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodný zákonník, v platnom znení.

Všetky objednávky prijaté cez internetovú stránku www.ajtaci.sk považujeme za záväzné. Vyhradzujeme si právo na zmenu cien. Kupujúci platí cenu, ktorá je uvedená v e-maili, ktorý dostane po potvrdení objednávky. Pre telefonické objednávky platí cena, ktorá je uvedená na stránkach www.ajtaci.sk v deň objednania tovaru. Vyhradzujeme si právo na predĺženie dodacej doby a to v prípade, že sa vyskytnú nepredvídateľné udalosti. V takomto prípade bude kupujúci okamžite informovaný.

2a. Záruka vrátenia peňazí

Ak nebudete s objednaným tovarom spokojný, môžete ho nepoškodený bez udania dôvodu vrátiť do 14 dní od prebratia zásielky v zmysle zákona ZoOSnD (zákon č. 108/2024 Z. z. - o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Peniaze budú vrátené na Vami požadovaný bankový účet prevodom do 14 dní od doručenia vráteného tovaru. Kupujúcemu bude vrátená celá suma za úhradu tovaru vrátane dopravy k zákazníkovi ak vracia kompletne celú objednávku. 

Po uplynutí 14-dňovej zákonnej lehoty na vrátenie tovaru bez udania dôvodu je možné vrátiť tovar do 30 dní od uskutočnenia nákupu s podmienkou nepoškodeného originálneho obalu, tovar nesmie javiť žiadne známky používania. Zákazník hradí v plnej sume dodanie naspäť k predávajúcemu a nemá nárok na vrátenie prepravy z objednávky. Ak bola poskytnutá doprava zadarmo, z vrátenej sumy bude odčítaný manipulačný poplatok 4€ s DPH na úhradu nákladov spojených s prepravou k zákazníkovi. Peniaze budú vrátené do 14 dní od doručenia tovaru so žiadosťou. Túto možnosť je možné využiť až po uplynutí 14-dňovej zákonnej lehoty na vrátenie tovaru.

Náklady na dopravu tovaru späť hradí kupujúci. Tovar nemožno vrátiť na dobierku - akýkoľvek takto vrátený tovar nebude akceptovaný. Pri splnení týchto podmienok bude kupujúcemu vrátená finančná čiastka za vrátený tovar . Pri nesplnení niektorých z vyššie uvedených podmienok nebude predávajúci schopný akceptovať odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy a tovar bude vrátený na náklady kupujúceho späť. Formulár si môžete stiahnuť vo formáte .DOC alebo .PDF .

V zmysle § 19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z.z. kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:

  1. a) poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
  2. b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
  3. c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
  4. d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
  5. e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
  6. f) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  7. g) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
  8. h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
  9. i) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
  10. j) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
  11. k) tovar zakúpený na verejnej dražbe,
  12. l) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
  13. m) dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, akdodávanie digitálneho obsahu začalo a spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.

 

2b. Zrušenie objednávky

Zrušenie objednávky pred jej zaslaním je možné nahlásiť na email alebo číslo 0904 07 34 34, najneskôr však do doby, kedy už bol balík zabalený a odoslaný. Ak balík bol odoslaný pred zrušením objednávky postupujte prosím podľa bodu podmienok 2a.

2c. Zrušenie objednávky zo strany predávajúceho

Predávajúci si vyhradzuje právo stornovať objednávku a uvolniť rezervovaný tovar pre ďalší predaj v prípade, že objednávka nebola uhradená do 2 dni od zaslania podkladov pre platbu (v prípade platby bankovým prevodom) a do 2 dní od vytvorenia objednávky (v prípade platby kartou,online prevodom). Taktiež ak bol zvolený osobný odber a zákazník si objednávku neprevezme do 3 dní od výzvy na prevzatie.

3. Vybavenie objednávky

Tovar dodávame kupujúcemu na základe elektronickej alebo telefonickej objednávky. Podmienkou platnosti každej objednávky je vyplnenie povinných údajov pri odoslaní objednávky. Predávajúci je oprávnený žiadať od kupujúceho overenie objednávky emailom alebo telefonicky. Predávajúci je tiež oprávnený žiadať zálohu za tovar väčšej hodnoty, alebo za tovar výhradne na objednávku ak dobierková suma presiahne 500€ vrátane DPH.

4. Platobné podmienky

Všetky uvedené ceny na stránkach www.ajtaci.sk sú konečné vrátane DPH. Predávajúci je platcom DPH.

Poskytujeme nasledujúce možnosti úhrady objednávok:

  • Dobierka
  • Prevodný príkaz (len na požiadanie)
  • CardPay (platba cez virtuálny POS terminál Tatra banky. Môžete zaplatiť kartami VISA, VISA Electron, MASTERCARD, Maestro a Diners Club. Použiť môžete uvedené karty vydané akoukoľvek bankovou inštitúciou.)

Súčasťou každej dodávky je faktúra – daňový doklad. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu cien. Pokiaľ však máte tovar objednaný, platí cena, za ktorú ste objednávali bez ohľadu na zmeny. Kupujúci uhradí kúpnu cenu podľa zvoleného spôsobu platby a tovar obdrží podľa spôsobu dopravy, ktorú si kupujúci zvolil pri objednávaní tovaru.Faktúru po prijatí úhrady obdržíte na e-mailovú adresu zadanú v objednávke ako fakturačnú.

5. Dodacie podmienky

Tovar expedujeme bez zbytočného odkladu obvykle v lehote 24 hodín počas pracovných dní odo dňa doručenia platnej objednávky, v závislosti od dostupnosti tovaru v našom internom sklade, prípadne na sklade našich dodávateľov. Predávajúci si vyhradzuje právo na predĺženie dodacej doby v prípade, že sa vyskytnú nepredvídateľné okolnosti. O takomto predĺžení dodacej lehoty je kupujúci bezodkladne informovaný telefonicky alebo e-mailom. 

Tovar Vám bude doručený na adresu, ktorú uvediete v objednávkovom formulári. Dodacia adresa môže byť iná ako fakturačná adresa. Pri odmietnutí prevzatia alebo neprevzatí zásielky z odberného miesta objednaného tovaru sa kupujúci zaväzuje predávajúcemu zaplatiť preukázateľné náklady na dopravu, spracovanie zásielky ako aj vrátenie zásielky späť k predávajúcemu.

Tovar doručujeme nasledujúcimi spôsobmi:

  • Kuriérom SPS
  • Balíkovo / AlzaBox

Nezodpovedáme za oneskorené dodanie prepravnými spoločnosťami alebo poštou ani za oneskorenie spôsobené tretími stranamy či nepredvídateľnými okolnosťami (výpadok prúdu, prírodná katastrofa,..).
V prípade zadanie nesprávnej adresy kupujúcim znáša poplatky za odoslanie a spätné doručenie kupujúci.

V prípade, že zákazník požiadal o neskoršie doručenie ako je v týchto podmienkach, súhlasí s tým, aby dodacia doba bola predĺžená na doručenie do 3 dní od dátumu, na ktorý žiada tovar doručiť.

5b. Poškodenie tovaru počas prepravy

Všetky zásielky, ktoré posielame sú poistené do výšky hodnoty objednávky. Zásielky sú odosielané v perfektnom stave a zabalené podľa prepravných podmienok zvoleného prepravcu.

Pri preberaní zásielky je kupujúci povinný skontrolovať vonkajší stav balenia aj nepoškodenosť tovaru. V prípade ak javí známky poškodenia je nutné o tom oboznámiť kuriéra, ktorý balík doručil a spísať reklamačný protokol prepravnej spoločnosti, odfotiť balík a kontaktovať nás obratom, najlepšie bezodkladne.. Ak na vonkajšom obale neboli zistené závady a tovar bol aj napriek tomu poškodený, je potrebné nás bezodkladne kontaktovať s fotodokumentáciou a popisom vady/vád.

5c. Neprevzatie zásielky

Obchodník má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka) v prípade, že si kupujúci objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento tovar alebo po výzve obchodníka si v prípade zvolenia osobného odberu tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním kupujúci porušil svoju povinnosť prevziať objednaný tovar.

Pri určovaní výšky náhrady škody obchodník berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením, zároveň má právo účtovať si preukázateľne vynaložené prostriedky na expedíciu tovaru.

Zákazníkovi bude odoslaná za náhradu škody elektronickou formou, následne aj poštou faktúra s lehotou splatnosti 14 dní. Túto faktúru je možné uhradiť na účet obchodníka alebo poštovou poukážkou.

Ak sa zákazník rozhodne o opätovné zaslanie balíka, je povinný uhradiť platbu za tovar vopred (ako aj opätovné poštovné) na účet obchodníka. V tomto prípade mu nebude účtovaný poplatok za porušenie týchto obchodných podmienok.

Ak zákazník nezaplatí objednávku, či poplatok za porušenie obchodných podmienok v uvedenej lehote, na ktorý mu bude vystavená faktúra s lehotou splatnosti 14 dní , bude obchodník nútený vymáhať pohľadávku súdnou cestou. Zákazník nesie plnú zodpovednosť za takto vzniknutú situáciu a v plnej výške hradí všetky náklady spojené s vymáhaním pohľadávky: súdny poplatok, trovy právneho a exekučného konania.

Obchodník má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti.

 

6. Záruky a reklamácie

Záruka začína plynúť dňom prevzatia výrobku kupujúcim. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný prezrieť si tovar bezprostredne pri jeho prevzatí. V prípade, že tovar pri prevzatí kupujúcim neodpovedá kúpnej zmluve, je kupujúci povinný bezodkladne o tom upovedomiť predávajúceho. V prípade ak:

  • sa jedná o chybu odstrániteľnú, má kupujúci právo aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená bez zbytočného odkladu resp. právo na výmenu veci. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci je oprávnený namiesto odstránenia chyby vymeniť vždy chybný tovar za bezchybný, pokiaľ to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti
  • sa jedná o chybu neodstrániteľnú, ktorá bráni tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný, má kupujúci právo na výmenu veci alebo právo od zmluvy odstúpiť
  • sa jedná o chybu neodstrániteľnú, ktorá ale nebráni tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny
  • sa jedná o chybu odstrániteľnú, ale kupujúci nemôže pre opätovne sa vyskytnutú chybu po oprave alebo pre väčší počet chýb vec riadne užívať, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo od zmluvy odstúpiť

Na všetok tovar poskytujeme zákonom stanovenú záručnú dobu 24 mesiacov, pokiaľ nie je pri konkrétnom tovare uvedené inak. Záročná doba začína plynúť dňom prijatia tovaru zákazníkom. Predávajúci zodpovedá za všetky chyby výrobku, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim alebo ktoré sa objavia v priebehu záručnej doby. Nevzťahuje sa na chyby spôsobené nešetrným zaobchádzaním alebo mechanickým poškodením. Reklamáciu je možné uplatniť poštou.

Náklady na dopravu späť hradí predávajúci, dopravu späť ku kupujúcemu hradí predávajúci. K reklamácii je potrebné pripojiť charakter chyby, kópiu kúpneho dokladu, náklady na odoslanie a kontakt na Vás. Reklamácie vybavujeme v pracovných dňoch cez e-mail, alebo písomne. Každú reklamáciu vybavujeme bez zbytočného odkladu a o jej priebehu informujeme kupujúceho. Reklamačný protokol je poslaný kupujúcemu do 7 dní od prijatia reklamácie.

Záruka sa nevzťahuje na poškodenie vzniknuté:

  • prirodzeným alebo nadmerným mechanickým opotrebením
  • znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby
  • používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa tovar bežne používa
  • vonkajšími vplyvmi, napr. pádom alebo nárazom
  • zásahom do tovaru neoprávnenou osobou (neodborné opravy alebo úpravy)
  • prepätím, napr. pri údere blesku, vplyvom magnetického poľa
  • pri používaní tovaru v rozpore s návodom na obsluhu
  • mechanickým poškodením- roztrhnutý, prerezaný, tepelne poškodený tovar, tovar poškodený neopatrným neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným poškrabaním vrstiev tovaru a pod.

Záruka sa tiež nevzťahuje na škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, živelnej katastrofy, násilného poškodenia, poveternostných podmienok, alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých podmienkach.

V prípade neoprávnenej reklamácie bude tovar vrátený späť kupujúcemu s príslušným stanoviskom.

Predávajúci rozhodne o reklamácii najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. Predávajúci upozorní o vybavení reklamácie kupujúceho buď telefonicky, alebo e-mailom a tovar odošle na vlastné náklady na adresu kupujúceho. Spolu s tovarom odošle kupujúcemu aj reklamačný protokol.

Záručná doba na ponúkaný tovar je 24 mesiacov pokiaľ nie je pri tovare uvedená dlhšia záručná doba a začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom. Po vybavení reklamácie bude kupujúcemu odoslaný opravený tovar a reklamačný protokol.

Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.

7. Zľavy a darčeky

Darčeky k objednávke

Pre získanie darčeku k objednávke je potrebné splniť podmienky uvedené v podmienkach jednotlivej akcie. Pri nesplnení podmienok nemá zákazník nárok na získanie darčeku.

V prípade ak je v podmienke pre získanie darčeka dosiahnutie určitej hodnoty celkovej sumy objednávky a zákazník požiada o vrátenie celej objednávky tak je zákazník povinný vrátiť aj darček získaný k danej objednávke. Ak požiada o vrátenie časti objednávky v tej hodnote, že sa nenaplní minimálna hodnota pre získanie darčeku v podmienkach akcie je zákazník povinný vrátiť darček, prípadne uhradiť jeho alikvótnu časť. Táto suma bude odpočíťaná od celkovej hodnoty sumy na vrátenie.

Ak si zákazník nepreberie balík obsahujúci objednávku, v ktorej bol pribalený darček podľa podmienok akcie tak na neho stráca nárok.

Zákazník nemá nárok na vrátenie peňazí za hodnotu darčeku v prípade, ak ho podľa podmienok akcie získal zadarmo.

8. Ochrana osobných údajov

Všetky osobné údaje, ktoré sú nám zverené, slúžia výlučne pre potrebu poskytnutia konkrétnej služby a nebudú bez Vášho súhlasu podľa zákona č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov, poskytnuté tretím osobám ani iným subjektom s výnimkou spoločností uvedených v bode 8a., ktoré spracúvajú údaje pre účely doručenia zásielky a 8b., ktoré spracúvajú údaje za účelom vedenia účtovníctva. Kedykoľvek môžete požiadať o ich zmenu / zmazanie telefonicky alebo e-mailom. Svoje údaje môžete takisto meniť v nastaveniach vášho účtu.

Firma je registrovaná na úrade na ochranu osobných údajov SR pod číslom 201413895.

8a. Spoločností spracúvajúce osobné údaje za účelom doručenia zásielky, ktorá je predmetom zmluvy.

1. Slovak Parcel Service, s.r.o. , so sídlom Senecká cesta 1, 90028 Ivanka pri Dunaji, SR , IČO: 31329217; v rozsahu: Meno, Priezvisko, Adresa, Telefónne číslo, e-mail.

8b. Spoločností spracúvajúce osobné údaje za účelom účtovnej evidencie firmy.

1. D & P Accounting s. r. o. , so sídlom Soblahovská 7262/2A, 91101 Trenčín , IČO: 45501921; v rozsahu: Meno, Priezvisko, Adresa, Telefónne číslo, e-mail.

8c. Spoločností spracúvajúce osobné údaje za iným účelom.

1. Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov neodmietnete zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame sprostredkovateľa spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.

9. Alternatívne riešenie sporov

  • Spotrebiteľ má tiež právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na obchod@ajtaci.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva. Ak Predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu ARS podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení sporov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení sporov). Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese InšpektorátSOI pre Trenčiansky kraj, Sládkovičova 11, 971 01 Prievidza 1, alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam oprávnených subjektov je dostupný na stránke: http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť aj platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovejstránke:
  • https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
  • Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi Predávajúcim a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa § 1 ods. 4 Zákona o alternatívnom riešení sporov a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva  subjektu ARS podľa § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného Zákona. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty právo voľby patrí  spotrebiteľovi. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd.

10. Záverečné ustanovenia

Predávajúci ručí kupujúcemu za odoslanie tovaru v rámci dohodnutej dodacej doby, za cenu tovaru v čase objednávky, za kvalitné zabalenie tovaru, za dodanie správneho tovaru. Predávajúci neručí kupujúcemu za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú kuriérskou službou (alebo udaním nesprávnej adresy kupujúceho), za prípadné nedodanie tovaru (vinou dodávateľa predávajúceho), za poškodenie zásielky zavinené kuriérskou spoločnosťou (v takom prípade je nutné uplatňovať reklamáciu priamo u pracovníka kuriérskej služby). Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci akceptuje všetky ustanovenia Obchodných podmienok v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky, taktiež i platnú cenu objednaného tovaru uvedenú na internetovej stránke www.ajtaci.sk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obchodné podmienky platia od 10. 08. 2024.